Filozofia i praktyka​​

Jak rozumiemy chrześcijaństwo?

Uważamy, że każde dziecko jest darem Boga. Dlatego pragniemy wspierać jego spójny rozwój w sferze społecznej, emocjonalnej, intelektualnej, fizycznej i duchowej. Wierzymy, że tylko holistyczne podejście do młodego człowieka gwarantuje jego harmonijny i szczęśliwy rozwój. Poza sferą edukacyjną bardzo zależy nam, aby dziecko miało impuls do kształtowania swojego charakteru, dzięki czemu będzie podejmowało właściwe decyzje życiowe.
 
Jako organizacja chrześcijańska nasza wiara nie jest wydarzeniem, które ma miejsce raz w tygodniu lub w czasach kryzysu, ale rozumiemy ją jako styl życia. Chcemy żyć codziennie z naszym najlepszym przyjacielem – Bogiem.
 
Praktykujemy to w określony sposób:
  • każdego dnia czytamy razem z dziećmi Pismo Święte i odnosimy je do codziennych sytuacji, z którymi spotykają się nasi uczniowie.
  • przekazujemy wiedzę o Piśmie Świętym na lekcji religii.
  • przekazujemy myśl chrześcijańską również na lekcjach przedmiotowych, omawiając kontekst Pisma Świętego we wszystkich aspektach życia.
  • modlimy się z uczniami własnymi słowami podczas dnia, aby dziękować i prosić o błogosławieństwa dla siebie i ludzi, na których nam zależy.
  • śpiewamy i gramy muzykę, aby chwalić Boga i Jego dobroć.
  • inspirujemy młodzieży do kształtowania swoich charakterów w oparciu o wartości biblijne
  • angażujemy się w wolontariat i akcje charytatywne
  • kształtujemy empatyczne podejście do drugiego człowieka
  • zachęcamy uczniów do osobistej wiary w Boga i rozwijania relacji z Nim
  • nasz zespół daje uczniom osobisty przykład i świadectwo swojej wiary.

Dwujęzyczność

Każdy rodzic chce, aby jego dzieci w pełni wykorzystywały swoje życiowe możliwości: podróże, studia za granicą lub lepsze możliwości pracy. Język angielski otwiera te drzwi. Dlatego naszym celem jest, aby uczniowie mogli swobodnie komunikować się w języku angielskim w sposób naturalny, dlatego nie jest to dla nas tylko język „książkowy”, ale codzienne narzędzie komunikacji.
 
W praktyce oznacza to:
  • wiele codziennych interakcji i komunikacji w języku angielskim.
  • wiele pisemnych instrukcji jest dwujęzycznych.
  • śpiewamy, oglądamy i gramy po angielsku.
  • wszystkie dzieci mają dodatkowe 2 godziny angielskiego tygodniowo, 6 godzin zamiast 4.

Outdoor - w naturze

Jako chrześcijańska szkoła wierzymy, że Bóg jest stwórcą ziemi i natura wciąż świadczy o Jego mocy, mądrości, pięknie i kreatywności. To Bóg był pierwszym nauczycielem, pierwotnie stworzył ludzi i umieścił ich w ogrodzie Eden, aby uczyli się, pracowali i rozwijali. Właśnie dlatego stosujemy zasady szkoły outdoorowej, lubimy spędzać dużo czasu w naturze.

Przez to są kształtowane są takie umiejętności jak: praca w grupie, komunikacja, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i innych, kreatywne myślenie, odwaga, zaradność, umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach, wiara w swoje możliwości, wzrost samooceny.

W praktyce oznacza to, że dzieci:

  • spędzają czas na zewnątrz w słońcu, śniegu i deszczu. Dlatego rodzice muszą być przygotowani, aby zapewnić dzieciom odpowiednią odzież na każdą pogodę.
  • wspinają się na drzewa. Takie aktywności, odpowiednio poinstruowane, pozwalają dzieciom rozwijać zdrowe umiejętności podejmowania ryzyka i rozwiązywania problemów.
  • uczą się na dworze – zajęcia dydaktyczne są prowadzone na zewnątrz przy dobrych warunkach pogodowych.
  • brudzą się podczas zabawy, pracy w ogrodzie, odbywając zajęcia praktyczne. W każdy piątek będą przynosić na ubraniach zapach ogniska.
    spędzają swobodny czas na zewnątrz każdego dnia.

Ogród

Szkoła posiada wyjątkowe miejsce, które rozwija u naszych uczniów umiejętności praktyczne i fizyczne, uczy dbałości i współpracy.
Raz w tygodniu w sezonie ogrodowym (marzec-listopad) klasy 1-5, mają zajęcia ogrodowe, które są kopalnią praktycznej wiedzy, jak i okazją do współpracy i pożytecznego wysiłku fizycznego. Nierzadko jest okraszone dozą świetnej zabawy i satysfakcji.